5 marketing ideeën om je sales te verhogen voor de feestdagen

Het eindejaar staat voor de deur en deze periode is voor vele ondernemers de beste periode van het jaar om hun bereik te vergroten en hun verkoop te stimuleren. Een van de beste manieren om meer mensen te bereiken, is door omnipresent te zijn en dus verschillende kanalen in te zetten. Een van de belangrijkste kanalen is en blijft nog steeds drukwerk.

Daarom hebben wij een lijst van 5 marketingtips voor drukwerk samengesteld, zodat je van een zeer lucratief eindejaar kunt genieten. Er zijn tal van marketingstrategieën waarvan je gebruik kunt maken tijdens de feestdagen. Daar gaan we!

1. Organiseer een exclusief (online) evenement en stuur gepersonaliseerde uitnodigingen

Maak een selectie uit je beste klanten en prospects en nodig hen uit voor een exclusief event. Gezien de situatie zal dit eerder online dan fysiek gebeuren, maar dit biedt ook enkele voordelen: mensen hoeven zich niet te verplaatsen waardoor er sneller een gaatje in de agenda te vinden is.

Nodig hen uit door gebruik te maken van gepersonaliseerde uitnodigingen. Een kerstkaartje met een handgeschreven boodschap doet het vaak veel beter dan een geautomatiseerde email die bovendien al snel in de spamfilter terecht komt.

2. Zorg voor een extraatje voor nieuwe klanten

Op je trouwe klanten kan je rekenen, maar het is belangrijk om ook een constante instroom van nieuwe klanten te genereren. Uit onderzoek blijkt dat 50% van de mensen die een nieuw product gebruiken dit product hebben leren kennen via print advertenties, flyers of brochures.

De eindejaarsperiode is het uitgelezen moment om jouw product in de kijker te zetten, zorg dus voor een goede deal die nieuwe klanten over de streep trekt.

3. Schep duidelijkheid over de verschillende soorten drukwerk die je wilt verspreiden

Het is van cruciaal belang dat je duidelijkheid hebt over de soorten van drukwerk die je zou willen verspreiden onder potentiële klanten. Enkele van de populairste uitingen voor reclame zijn catalogi, brochures, ansichtkaarten en boekjes.

Print marketing wordt nog steeds beschouwd als een van de beste middelen om klanten binnen te halen. Het meest over het hoofd geziene voordeel is dat gedrukte marketing zorgt voor online verkeer en interactie tussen potentiële klanten en jouw website.

4. Wees omnipresent

Als je weet welke eindejaarsacties je wil aanbieden aan je klanten en prospects, zorg er dan ook voor dat men niet om de boodschap heen kan. Zet in op alle mogelijke kanalen en zorg voor een consistente boodschap.

Veel mensen bereik je nu eenmaal gemakkelijker via direct mail dan via social media, of omgekeerd, en een deel van je publiek zal je boodschap via verschillende kanalen zien. Zorg er dus zeker voor dat je alle mogelijke kanalen inzet om de boodschap over te brengen.

5. Vergeet de last minute shoppers niet!

Last minute shoppers worden door heel wat merken en bedrijven over het hoofd gezien, terwijl onze on-demand mindset voor steeds meer last-minute shoppers zorgt. Hier ligt dus nog enorm veel potentieel! Blijf dus communiceren tot het allerlaatste moment, maar zorg er wel voor dat je de verwachtingen kan inlossen. Niets is erger dan een last-minute shopper die zijn bestelling te laat ontvangt.

Bent je op zoek naar eindejaarsdrukwerk om reclame te maken voor jouw product of dienst? Bij Reproduct helpen we je graag verder. Wij beantwoorden graag al uw vragen en begeleiden u bij het realiseren van een geweldig drukwerkproject. Neem contact met ons op via 09 265 81 81 of [email protected] .